Jak může lektor ovlivnit úspěch studenta aneb příběhový kruh studenta

Příběhový kruh studenta češtiny

Učení se češtině je příběh. Výuka češtiny je také příběh. Kde se spojuje příběh studenta a lektora? Jaké má lektor možnosti ovlivnit studentův příběh a pomoci mu ke zdárnému konci?
Nápady, jak se učit nová slova ve studiu jazyků

Jak se učit nová slova – 2. část

Jak se učit nová slova 2 Minule jsem vám představila pět technik, jak se můžete efektivně učit nová česká slova. Dnes přidám dalších pět. 6. Vymýšlejte si příběhy Na asociacích slov a konkrétních předmětů nebo…
Nápady, jak se učit nová slova ve studiu jazyků

Jak se učit nová slova – 1. část

Chci hlavně mluvit! To slyším od studentů češtiny často. A když chcete mluvit, potřebujete slova. Jak se můžete učit nová česká slova efektivně? Nabídnu vám několik technik, které znám, používám je a můžu říct, že…

10 tipů pro efektivní studium češtiny

Studenti často říkají, že nemají čas se učit. Ukážu vám, že všichni máme čas pro studium. Každý může najít na studium češtiny pět minut denně. Pravidlo číslo jedna: Pět minut každý den pomáhá! A přidávám dalších…
,

Cizinec na české vysoké škole

Když chce cizinec studovat českou vysokou školu, jaké má jazykové možnosti? Výuku na státní univerzitě lze absolvovat v češtině za stejných podmínek, jaké mají Češi, ale je třeba udělat zkoušku z českého jazyka na úrovni B2. Studovat je možné také v angličtině, takové studium je však zpoplatněné. Učila jsem a učím studenty, kteří se rozhodli pro první variantu. Jak vypadá příprava cizinců na studium na vysoké škole?
Jak fungovat jako jazykový lektor na volné noze

Můj první rok na volné noze

Dnes je to rok, kdy jsem se vydala na volnou nohu. Jsem lektorka a učím češtinu pro cizince. Zvolila jsem si cestu samostatné práce, kterou si budu vybírat, a současně budu zodpovědná za to, co a jak dělám a že mě má práce uživí. Malá rekapitulace, co mi uplynulý rok (ne)dal.
Diskuse s hostem na lekci češtiny pro cizinceJan Kucharčík
,

Diskusní lekce s hostem

Tři skupiny studentů na podobné úrovni (A1-A2) jsem spojila do jedné a na společnou lekci jsem pozvala hosta. Cíl: vyzkoušet, jak studenti budou rozumět češtině neznámého člověka a jak budou schopni v diskusi reagovat.
Praktická lekce češtiny v kuchyni
,

Akuzativ v kuchyni

Všimli jste si, že při vaření často používáme 4. pád, tedy akuzativ? Vaříme guláš, krájíme cibuli, přidáváme vodu… A to je ideální situace pro lekci češtiny. Jdeme dnes se studenty (A1) do firemní kuchyně. Chceme jednoduché a rychlé jídlo a máme jen mikrovlnnou troubu = vaříme pudink. A tady je krátká reportáž.