Popis
Karel IV. čtyřikrát jinak
Co je v handoutech Karel IV. A1–B2
A1
A2
B1
B2
Podívejte se na ukázky.
Jsem lektor. Co v handoutech dostanu?
- Komplexní materiály k procvičení praktického tématu Karel IV., v reálných situacích a pro všechny úrovně.
- Připravených několik lekcí.
- Trénink všech řečových dovedností: čtení, poslech, mluvení i psaní.
- Řešení všech úloh.
Jak handouty fungují:
- Handouty můžete používat online v pdf, nebo je vytisknout.
- Děláte cvičení z dokumentů a kontrolujete v klíči, jestli jsou vaše odpovědi správné.
- V telefonu, v tabletu nebo na PC otevřete další online cvičení a trénujete. Online cvičení vám řeknou, jestli jste pracovali dobře.
Moje tipy pro studenty:
- Pište si do sešitu/do online dokumentu nová slova nebo fráze a opakujte je.
- Uložte si linky na online cvičení a dělejte je dvakrát, třikrát, desetkrát…
- Připravte si podle cvičení konkrétní dialogy nebo vypravování. Handouty vám pomůžou, jaká je struktura textů a jaká slova jsou dobrá.
- Máte lektora? Ukažte mu handouty a trénujte s lektorem dialogy a psaní.
Pro koho jsou handouty:
Jsem student a handouty pro mě budou praktické, když:
- Studuji úrovně A1–B2.
- Připravuji se na zkoušku A1–B2.
- Potřebuji opakovat nižší úrovně.
- Studuji sám/sama (v handoutu je klíč :)).
- Studuji v kurzu nebo s lektorem, ale chci trénovat taky doma.
- Mám učebnici, ale chci další materiály.
Jsem lektor:
- Chci dobře metodicky zpracované materiály pro úroveň A1–B2. Handouty odpovídají úrovni A1–B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Potřebuji další materiály, učebnice nestačí.
- Chci materiály, kde budou zahrnuty všechny řečové dovednosti.
- Potřebuji materiály pro online i offline výuku. Do prezenční lekce materiály vytisknu nebo je budu promítat, v online lekci je budu sdílet nebo je pošlu studentovi.
- Chci materiály, které jsou dobře připravené pro lekce češtiny pro cizince, nemusím je dál upravovat.
Počet stran: 4 x 8
Formát: pdf, A4, 32 stran
Vhodné ke kopírování
Co potřebujete technicky, aby handouty fungovaly: stačí vám prohlížeč, který podporuje otevření pdf dokumentů (Vyzkoušejte si to: nahoře u tlačítka Přidat do košíku vidíte Všeobecné obchodní podmínky. Klikněte na link. Otevřel se vám pdf dokument? Pak je vše v pořádku a s handouty nebudete mít problém.)
Co říkají studenti a lektoři o handoutech:
(U všech recenzí osobně ověřuji, že pocházejí pouze od zákazníků. Ti mi dobrovolně poskytují zpětnou vazbu na produkty přímo v e-shopu u každého produktu v menu Hodnocení. K vytvoření hodnocení je vyžadována zákazníkova identifikace jménem a e-mailem.)
- Podívejte se nahoru do menu Hodnocení a přečtěte si, co si myslí ostatní.
- Koupili jste si handouty a líbí se vám? Přidejte taky svoje hodnocení.
Autorka Jitka Pourová
Kdo jsem? Lektorka. Učím češtinu už víc než 25 let. Učila jsem malé i dospělé Čechy, učím cizince a taky pomáhám lektorům. Víc můžete číst tady. Možná znáte můj blog pro studenty a jeho kategorie: Jak se učíme češtinu, Výslovnost, Chci poznat Česko nebo Typické české jídlo. Na mém webu taky můžete trénovat diakritiku nebo dělat online cvičení v aplikaci Quizlet (vyberte si úroveň A1-C1 tady nebo můžete jít hned do Quizletu tady).
Shrnutí / Summary:
Karel IV. – A1
- Komunikační situace: Mluvíme o české historii, o rodině, děláme rezervaci prohlídky a píšeme objednávku, poznáváme typické české produkty.
- Slovní zásoba: Rodina, lokality, datum, historie.
- Gramatika: Prézens, préteritum (minulý čas), akuzativ, datum a rok, čísla, plurál, adjektiva, diakritika.
- Communication: Talking about Czech history, about your family; booking a tour and writing an order, learning about typical Czech products.
- Vocabulary: Family, locations, orientation, date, history.
- Grammar: Conjugation in the present and past tenses, declension in the accusative, plural declension, date and year, adjectives, diacritics.
Karel IV. – A2
- Komunikační situace: Mluvíme o české historii a o Praze, o lokalitách a zemích Evropy, orientujeme se ve městě, pracujeme s mapou a radíme turistům v Praze.
- Slovní zásoba: Lokality, evropské země, charakteristika lidí a míst, Praha, historie.
- Gramatika: Genitiv, lokál, dynamický pohyb a statická lokace, minulý čas, adjektiva a jejich komparace, perfektivní a imperfektivní slovesa, plurál, adverbia a jejich komparace.
- Communication: Talking about Czech history and Prague, about localities and countries in Europe; finding a way in town, working with a map and advising tourists in Prague where to go and why.
- Vocabulary: Locations, European countries, people and place characteristics, Prague, history.
- Grammar: Conjugation in the past tense, declension in the genitive and locative, plural declension, adjectives and their comparison, adverbs and their comparison, perfective and imperfective verbs.
Karel IV. – B1
- Komunikační situace: Mluvíme o české historii a o Praze, o vztazích mezi lidmi, charakterizujeme lidi kolem sebe, radíme, říkáme svůj názor, porovnáváme dvě situace, orientujeme se ve městě.
- Slovní zásoba: Rodina, vztahy mezi lidmi, charakteristiky lidí, lokality, doprava, Praha, historie.
- Gramatika: Adjektiva a jejich komparace, kondicionál, slovesa a pády.
- Communication: Talking about Czech history and Prague; about family, people’s relations; about transportation; writing informal e-mails; expressing your opinions, advice, and recommendations.
- Vocabulary: People’s characteristics and relationships, Prague, history. New information about Charles IV, Prague, Prague sightseeing.
- Grammar: Adjectives and their comparison, conditional clauses, verbs and cases.
Karel IV. – B2
- Komunikační situace: Mluvíme o české historii a o Praze, o vzniku významných českých památek, vyjádřujeme svůj názor na kontroverzní situace, porovnáváme dvě stavby, vypravujeme příběh.
- Slovní zásoba: Tělo, zdraví a nemoci, vzdělanost, historie, historické památky, architektura, Praha, úřední i obecná čeština.
- Gramatika: Slovesa -nout a -jmout, slovní druhy, deklinace, konjugace.
- Communication: Talking about Czech history and Prague, about the creation of significant Czech monuments; expressing opinion on controversial situations; comparing two monumental buildings, and narrating a story.
- Vocabulary: Body, health and illnesses, education, history, historical monuments, architecture, Prague, formal and colloquial Czech.
- Grammar: Verbs ending in -nout and -jmout, parts of speech, declension, conjugation.
Co dál?
- Další témata A1-B2: V obchodě a A1-B2: Volný čas
Katka N. (ověřený vlastník) –
Jitčiny pracovní listy jsou super – je v nich gramatika i slovní zásoba, čtení i poslech atd. Využívám je často a ráda :-)
Jitka –
Katko, to mě moc těší a inspiruje :)
Oksana (ověřený vlastník) –
Velice, velice skvěle pracovní listy. Když i nepochopila jsem na začátku, jak s tím, ale paní Pourová je naprosto úžasná lektorka a srdeční učitelka – všechno krásné mi ukázala. Ráda studují češtinu od Jirky Pourové, a doporučuji všem kdo mě ptá na učitele češtiny. Moc děkuji a přej všechno nejlepší!
Jitka –
Milá Oksano, moc děkuju za hezká slova a přeju hodně úspěchů v dalším studiu.
Hanka (ověřený vlastník) –
Materiály jsou skvělé. Pracovní listy jsem využila nejen při výuce cizinců, ale i Čechů, které v současné době doučuji. Všechny to velice bavilo, byli nadšeni a já taky, protože jsem sama nemusela nic tvořit. Jitka pracovní listy jsou kvalitní, stejně jako kurzy, které vede. Učení probíhá zábavnou formou.
Jitka –
Hanko, moc děkuju. Jsem ráda, že Vás práce s handouty baví.
Zdeňka Cholenská (ověřený vlastník) –
Materiály jsou výborné, koupila jsem si různá témata. Mám radost, že se cizinci nejen učí gramatiku češtiny, ale zároveň si rozšiřují obzory v různých oblastech kultury. Rozhodně doporučuji! Paní Pourová mi dlouhodobě usnadňuje přípravy na kurzy svými skvělými pracovními listy i dalšími materiály. Děkuji!
Jitka –
Zdeňko, moc Vám děkuji! Těší mě, že se Vám s handouty dobře pracuje.
Anna Paap (ověřený vlastník) –
Na materiálech oceňuju hlavně jejich všestrannost, promyšlenost a provázanost (jednotlivá cvičení vzájemně i s reálným životem). Díky!
Jitka –
Aničko, moc děkuju!