Nobelova cena je prestižní cena, která se každý rok uděluje za nejvýznamnější aktivity hlavně ve vědě. Dostali ji například Marie Curie-Skłodowska, Albert Einstein nebo Ernest Hemingway. Češi často říkají, že mají v historii…
https://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2025/05/Cesi-a-Nobelova-cena.jpg788940Jitkahttps://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2020/09/jitka-pourova-logo.jpgJitka2025-05-11 17:53:492025-05-26 13:51:24Češi a Nobelova cena
Musím vařím večeři. Včera já nebýt na lekci, protože být nemocný. Znáte to taky z konverzací se svými studenty? Když pomineme úplnou začátečnickou neznalost, objevují se podobné konstrukce občas i na úrovni A2, a osobně…
https://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2025/05/Pro-lektory_Jedna-veta-jedno-aktivni-verbum-A1.jpg788940Jitkahttps://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2020/09/jitka-pourova-logo.jpgJitka2025-05-03 13:48:522025-05-26 13:35:26Jedna česká věta = jedno aktivní verbum (A1)
Jak se máte? – Dobrý. / Jaký byl výlet? – Výlet byl moc dobře. … Znáte tyhle konverzace se studenty? Často se pletou v používání adjektiv a adverbií. Jak na to, aby poznali rozdíl?
Adjektivum vs. adverbium
A1
Gramatiku…
https://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2025/04/Pro-lektory_Adjektiva_adverbia-A2-2.jpg788940Jitkahttps://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2020/09/jitka-pourova-logo.jpgJitka2025-04-07 11:17:012025-04-28 08:34:48Adjektivum vs. adverbium
V češtině existuje menší skupina sloves, která v infinitivu končí na -nout nebo -jmout. Studenti mají pravidelně problém s jejich konjugací. V poslední části miniseriálu se zaměříme na úroveň B2/C1.
Slovesa -nout…
https://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2025/03/Pro-lektory_Slovesa-nout-jmout-1-A1-A2.jpg788940Jitkahttps://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2020/09/jitka-pourova-logo.jpgJitka2025-03-21 09:00:182025-03-21 09:00:18Slovesa -nout a -jmout 3
V češtině existuje menší skupina sloves, která v infinitivu končí na -nout nebo -jmout. Studenti mají pravidelně problém s jejich konjugací. Podívejme se, jak s nimi pracovat na jednotlivých úrovních. Tentokrát se zaměříme…
https://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2025/02/Pro-lektory_Slovesa-nout-jmout-1-A1-A2.jpg788940Jitkahttps://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2020/09/jitka-pourova-logo.jpgJitka2025-02-16 13:53:082025-03-16 09:53:43Slovesa -nout a -jmout 2
V češtině existuje menší skupina sloves, která v infinitivu končí na -nout nebo -jmout. Studenti mají pravidelně problém s jejich konjugací. Podívejme se, jak s nimi pracovat na jednotlivých úrovních.
Slovesa -nout a…
https://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2025/01/Pro-lektory_Slovesa-nout-jmout-1-A1-A2.jpg788940Jitkahttps://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2020/09/jitka-pourova-logo.jpgJitka2025-01-22 12:35:462025-01-22 12:35:46Slovesa -nout a -jmout 1
Studenti už umí vytvořit kondicionál a ví, že ho můžou použít k vyjádření zdvořilé žádosti, přání, výmluvy (1. část tohoto textu) nebo hypotézy (2. část) nebo rady a doporučení (3. část). Náš seriál dnes ukončíme…
17. listopad je v české historii důležitý den. 17. 11. 1989 skončil komunistický režim (text To bylo před sametovou revolucí) a Češi slaví tento den jako český státní svátek. Ale 17. listopad je taky Mezinárodním dnem studentů…
https://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2024/11/17.-11.-1939.jpg788940Jitkahttps://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2020/09/jitka-pourova-logo.jpgJitka2024-11-06 18:05:542024-11-13 13:57:58„Český“ mezinárodní den studentů 17. 11.
Studenti už umí vytvořit kondicionál a ví, že ho můžou použít k vyjádření zdvořilé žádosti, přání, výmluvy (1. část tohoto textu) nebo hypotézy (2. část tohoto textu). Kondicionál má v češtině bohaté využití,…
2. listopadu je v Česku zvláštní den – Svátek zesnulých. Říkáme mu Dušičky a je to den, kdy vzpomínáme na blízké lidi, kteří už nežijou.
Dušičky
Historie Dušiček
Keltové
Dušičky mají původ (podtržená…
https://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2024/10/Dusicky.jpg788940Jitkahttps://jitkapourova.cz/wp-content/uploads/2020/09/jitka-pourova-logo.jpgJitka2024-10-15 21:04:042024-10-22 17:21:40Dušičky – svátek zemřelých
V minulé části jsme se studenty probrali, jak vytvořit kondicionál a v jakých základních situacích se jim bude hodit. Dnes rozšíříme nabídku: když už kondicionál umí, můžou ho využít při dalších příležitostech.…
Kondicionál je skvělá věc. Je totiž „zdvořilý“ a nikdy s ním neuděláte „společenskou“ chybu. To učím studenty. Pojďme se podívat, kde ho můžou použít, jak ho vytvořit a jak procvičit.
Kondicionál (A2)
S kondicionálem…
Češi a Nobelova cena
Jedna česká věta = jedno aktivní verbum (A1)
Adjektivum vs. adverbium
Slovesa -nout a -jmout 3
Slovesa -nout a -jmout 2
Slovesa -nout a -jmout 1
Kondicionál 4 (A2)
„Český“ mezinárodní den studentů 17. 11.
Kondicionál 3 (A2)
Dušičky – svátek zemřelých
Kondicionál 2 (A2)
Kondicionál 1 (A2)