Popis
Do Olomouce čtyřikrát na výlet
Co je v handoutech Olomouc A1–B2
A1
A2
B1
B2
Podívejte se na ukázky.
Jsem lektor. Co v handoutech dostanu?
- Komplexní materiály k procvičení praktického tématu Jedeme na výlet do Olomouce, v reálných situacích a pro všechny úrovně.
- Připravených několik lekcí.
- Trénink všech řečových dovedností: čtení, poslech, mluvení i psaní.
- Řešení všech úloh.
Jak handouty fungují:
- Handouty můžete používat online v pdf, nebo je vytisknout.
- Děláte cvičení z dokumentů a kontrolujete v klíči, jestli jsou vaše odpovědi správné.
- V telefonu, v tabletu nebo na PC otevřete další online cvičení a trénujete. Online cvičení vám řeknou, jestli jste pracovali dobře.
Moje tipy pro studenty:
- Pište si do sešitu/do online dokumentu nová slova nebo fráze a opakujte je.
- Uložte si linky na online cvičení a dělejte je dvakrát, třikrát, desetkrát…
- Připravte si podle cvičení konkrétní dialogy nebo vypravování. Handouty vám pomůžou, jaká je struktura textů a jaká slova jsou dobrá.
- Máte lektora? Ukažte mu handouty a trénujte s lektorem dialogy a psaní.
Pro koho jsou handouty:
Jsem student a handouty pro mě budou praktické, když:
- Studuji úrovně A1–B2.
- Připravuji se na zkoušku A1–B2.
- Potřebuji opakovat nižší úrovně.
- Studuji sám/sama (v handoutu je klíč :)).
- Studuji v kurzu nebo s lektorem, ale chci trénovat taky doma.
- Mám učebnici, ale chci další materiály.
Jsem lektor:
- Chci dobře metodicky zpracované materiály pro úroveň A1–B2. Handouty odpovídají úrovni A1–B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Potřebuji další materiály, učebnice nestačí.
- Chci materiály, kde budou zahrnuty všechny řečové dovednosti.
- Potřebuji materiály pro online i offline výuku. Do prezenční lekce materiály vytisknu nebo je budu promítat, v online lekci je budu sdílet nebo je pošlu studentovi.
- Chci materiály, které jsou dobře připravené pro lekce češtiny pro cizince, nemusím je dál upravovat.
Počet stran: 4 x 8
Formát: pdf, A4, 32 stran
Vhodné ke kopírování
Co potřebujete technicky, aby handouty fungovaly: stačí vám prohlížeč, který podporuje otevření pdf dokumentů (Vyzkoušejte si to: nahoře u tlačítka Přidat do košíku vidíte Všeobecné obchodní podmínky. Klikněte na link. Otevřel se vám pdf dokument? Pak je vše v pořádku a s handouty nebudete mít problém.)
Co říkají studenti a lektoři o handoutech: 
(U všech recenzí osobně ověřuji, že pocházejí pouze od zákazníků. Ti mi dobrovolně poskytují zpětnou vazbu na produkty přímo v e-shopu u každého produktu v menu Hodnocení. K vytvoření hodnocení je vyžadována zákazníkova identifikace jménem a e-mailem.)
- Podívejte se nahoru do menu Hodnocení a přečtěte si, co si myslí ostatní.
- Koupili jste si handouty a líbí se vám? Přidejte taky svoje hodnocení.
Autorka Jitka Pourová
Kdo jsem? Lektorka. Učím češtinu už víc než 25 let. Učila jsem malé i dospělé Čechy, učím cizince a taky pomáhám lektorům. Víc můžete číst tady. Možná znáte můj blog pro studenty a jeho kategorie: Jak se učíme češtinu, Výslovnost, Chci poznat Česko nebo Typické české jídlo. Na mém webu taky můžete trénovat diakritiku nebo dělat online cvičení v aplikaci Quizlet (vyberte si úroveň A1-C1 tady nebo můžete jít hned do Quizletu tady).
Shrnutí / Summary:
Jedeme na výlet: Olomouc – A1
- Komunikační situace: Plánujeme výlet, pracujeme s jízdním řádem, vyjadřujeme čas, kupujeme jízdenku, mluvíme o historii, vypravujeme příběh.
- Slovní zásoba: Lokality, čas, čísla, dopravní prostředky, historie.
- Gramatika: Prézens, préteritum (minulý čas), genitiv, lokál, adjektiva, tvoření otázek.
- Communication: At the railway station; buying tickets to ride; learning about interesting Czech city and history.
- Vocabulary: Locations, orientation, transport, date, history. New information about Olomouc, its sightseeing, and history.
- Grammar: Conjugation in the present and past tenses, declension in the genitive and locative, date and year, adjectives, diacritics.
Jedeme na výlet: Olomouc – A2
- Komunikační situace: Plánujeme výlet, pracujeme s informačním handoutem, rezervujeme stůl v restauraci, mluvíme o historii, o rodině, vybíráme dárky.
- Slovní zásoba: Rodina, vzhled, věk, oblečení, datum, hodiny, historie, zvířata.
- Gramatika: Futurum, minulý čas, slovesa – aspekt (perfektivní a imperfektivní slovesa), adjektiva a jejich komparace, adverbia a jejich komparace.
- Communication: Preparing for a trip; choosing gifts for a family; talking about our family; learning about an interesting Czech city and its history; preparing a visit with the help of a Czech webpage.
- Vocabulary: Family, people´s appearance, locations, history, dates, time, animals. New information about Olomouc, its sights, and history.
- Grammar: Conjugation in the future and past tenses, verb aspect, adjective and adverb comparation.
Jedeme na výlet: Olomouc – B1
- Komunikační situace: Mluvíme o historii, porovnáváme objekty, popisujeme, navrhujeme program, píšeme neformální e-mail, čteme recept.
- Slovní zásoba: Zájmy, čísla, doprava, ceny, způsoby platby, jídlo, historie.
- Gramatika: Deklinace, adjektiva a adverbia a jejich komparace, slovesa – prézens, prepozice.
- Communication: Talking about an interesting Czech city, planning a trip, finding out information about interesting sights, comparing two objects, searching for transport information, writing an informal e-mail, learning about a typical Czech food, learning about Czech history and geography.
- Vocabulary: City, history, sights, transport, payment method, food.
- Grammar: Conjugation in the present tenses, declension, adjective and adverb comparation.
Jedeme na výlet: Olomouc – B2
- Komunikační situace: Mluvíme o historii, o svých plánech, porovnáváme možnosti, hodnotíme, argumentujeme, vyjadřujeme obavy a reagujeme na ně, píšeme medailonek osobnosti.
- Slovní zásoba: Vzhled člověka, studium, rodina, smysly, příroda, květiny, stromy, zahrada, historie.
- Gramatika: Slovesa -nout, slovesný aspekt (vid), slovesa a pády, adjektiva, deklinace, vedlejší věty.
- Communication: Talking about an interesting Czech city, planning a trip to Olomouc even from a distance, finding out about transport information, learning about interesting cultural and natural monuments, learning how to argue, writing a profile of a famous personality, learning about Czech history and geography.
- Vocabulary: City, history, monuments, nature, Czech personalities.
- Grammar: Verbs – aspect and irregular conjugation, declension, adjectives.
Co dál?
- Další témata A1-B2: Karel IV. a A1-B2: V obchodě a A1-B2: Volný čas
Recenze
Zatím zde nejsou žádné recenze.