Rozehrajte lekce češtiny jako cizího jazyka

AKREDITACE MŠMT! (Č.j.: MSMT- 45911/2020-2-63)

NOVÝ TERMÍN: 21. 1. 2022 – online

Metodický workshop pro lektory češtiny pro cizince

Program kurzu:

Zpestřete lekce češtiny pro cizince nejrůznějšími hrami a aktivitami. Na workshopu se seznámíte s některými z nich a dozvíte se, jak je konkrétně použít v praxi. Co se můžete naučit?

  • Hry rozehřívací
  • Hry komunikační
  • Aktivity s využitím internetu
  • Hry k opakování slovíček
  • Netradiční aktivity
  • A mnoho dalšího…

Novinka!

Jak učit cizince česky

Cyklus ONLINE seminářů pro začínající lektory češtiny pro cizince

AKREDITACE MŠMT! (Č.j.: MSMT- 26884/2021-4-858)

Termíny: soboty 19. 2., 26. 2., 5. 3., 12. 3. a 19. 3. 2022 (9:30‒16 hod.) ‒ online

Program kurzu:

Začínáte učit češtinu pro cizince a jsou situace, kdy si nevíte rady nebo si nejste jistí, jestli postupujete správně? Nebo se na výuku teprve chystáte? Nebo uvažujete o tom, že byste si rozšířili kvalifikaci? Kurz vám pomůže:

  1. zjistit a naučit se, co jako lektor potřebujete znát,
  2. poznat způsoby a metody, jak výuku češtiny uchopit,
  3. pochopit, jak vnímá češtinu cizinec.

Pusťte se do výuky češtiny s kuráží a elánem!

Konec obav, jestli učíte dobře nebo jestli výuku vůbec zvládnete. Podíváme se společně to, jak češtinu představit cizincům komunikačním způsobem.

Kurz Jak učit cizince česky je:

  • Intenzivní – rezervujte si 5 sobot
  • Vedený zkušenými lektorkami
  • Komplexní – položíme základy dovedností, které budete jako lektor potřebovat
  • Praktický – vše ukážeme, vysvětlíme a necháme vás vyzkoušet
  • Akreditovaný MŠMT (akreditace je nyní v jednání)
  • Pro zájemce odkudkoliv – je totiž ONLINE

Jak učit češtinu cizince-začátečníky

Metodický workshop pro lektory češtiny pro cizince

AKREDITACE MŠMT! (Č.j.: MSMT- 45911/2020-2-63)

Program kurzu:

Učíte cizince-začátečníka a nejde to, jak byste si představovali? Na semináři si ukážeme, jak provést studenta začátky jeho studia češtiny a nenechat ho ztratit počáteční motivaci. Budeme prakticky trénovat například: Zprostředkovací jazyk – ano, či ne? Jak zadávat instrukce jednoduše a srozumitelně? S učebnicí (a jakou), nebo bez ní?

  • První lekce
  • Jak vysvětlovat nová slova, gramatiku, kontext…
  • Jak zadávat instrukce
  • Učebnice a další výukové materiály
  • Příklady dobré praxe

Výuka čtení v češtině jako cizím jazyce – strategie a metodika

Metodický workshop pro lektory češtiny pro cizince

AKREDITACE MŠMT! (Č.j.: MSMT- 6815/2021-2-262)

Program kurzu:

Jak pracovat v lekcích s texty ke čtení tak, aby studenty bavily a současně se na nich hodně naučili? Jaké typy textů vybírat pro jednotlivé úrovně? Adaptovat je, nebo ne? Jak na čtení v online lekcích? Přijďte si pro inspiraci na seminář. Spojíme teorii s praxí, ukážeme si konkrétní texty a k nim množství aktivit.

  • Co číst?
  • Jaké aktivity se čtením spojit?
  • Jak zařadit čtení do lekce?

Výuka psaní v češtině jako cizím jazyce – strategie a metodika

Metodický workshop pro lektory češtiny pro cizince

AKREDITACE MŠMT! (Č.j.: MSMT- 45911/2020-2-63)

Program kurzu:

Studenti nechtějí psát? Psaní v lekci zabírá moc času? Klasická témata jsou nudná? Je čas na novou inspiraci… Na semináři si povíme a hlavně prakticky vyzkoušíme, jak psaní do lekce vhodně zařadit, jaké aktivity pro studenty můžeme připravit a jak s tím, co studenti napíšou, naložit dál.

  • O čem psát?
  • Co/jak psát?
  • Jak hodnotit psaní?
  • Praktická příprava lekce

Výuka poslechu v češtině jako cizím jazyce – strategie a metodika

Metodický workshop pro lektory češtiny pro cizince

AKREDITACE MŠMT! (Č.j.: MSMT- 13305/2021-2-486)

Nový termín: 12. 11. 2021 – online

Program kurzu:

Je poslech pro vaše studenty náročná disciplína? Pomozte jim množstvím podpůrných aktivit, která si k poslechu připravíte – na webináři si ukážeme některé z nich. A kromě toho se podíváme na další zdroje, odkud čerpat vhodná audia a videa. Není třeba používat jenom učebnice, nabídněme studentům na lekcích i k samostudiu další materiály a jasné instrukce, jak s nimi pracovat.

  • Co poslouchat?
  • Jak poslouchat?
  • Jak hodnotit poslech?
  • Aktivity, jak pracovat s poslechem na lekci

Jak na online výuku češtiny jako cizího jazyka

Metodický workshop – webinář pro lektory jazyků

AKREDITACE MŠMT! (Č.j.: MSMT- 45911/2020-2-63)

Program kurzu:

Přijďte se seznámit s principy online výuky a s jejími možnostmi a výhodami oproti prezenční výuce. Podíváme se na nezbytné technické vybavení učitele, výběr vhodné komunikační platformy a koordinaci hodiny po technické i obsahové stránce.

Na konkrétních aktivitách si procvičíme rozmanité možnosti zapojení online aplikací do hodin. Ukážeme si možnosti převedení aktivit z prezenčních hodin do online prostředí.

  • Základní seznámení s programem Zoom, v němž webinář probíhá, jeho výhody oproti jiným komunikačním platformám a konkrétní ukázky
  • Úspora času  – práce s online třídou (Google Classroom a jiné platformy)
  •  Práce se sdílenými dokumenty, prezentacemi, audii, videi, obrázky
  • Hry a hravé aktivity v online hodinách, zapojení vybraných aplikací
  • Možnosti online testování žáků a studentů

Pracovní listy legálně a hezky

Metodický workshop pro lektory jazyků

AKREDITACE MŠMT! (Č.j.: MSMT- 13305/2021-2-486)

Program kurzu:

Vytváříte si vlastní materiály pro lekce (nejen) češtiny a využíváte při tom různé zdroje textů, obrázků nebo videí? Přijďte si ověřit, jestli to děláte podle autorského práva. Dozvíte se také, kde legálně a zdarma získat obrázky k veřejnému použití. A společně vyrobíme graficky atraktivní pracovní list v jednoduchém PC programu.

  • Autorský zákon
  • Na co si dávat pozor při výuce
  • Co (ne)můžeme kopírovat a pro koho
  • Jak vyrobit výukový materiál legálně a hezky: legální obrázky, grafické programy
  • Výroba pracovního listu s využitím jednoduchého grafického programu zdarma

Jak na propagaci jazykového volnonožce

Metodický workshop pro lektory jazyků na volné noze

Program kurzu:

Chcete mít kurzy plné studentů? Pak se o vás musí dozvědět a vybrat si vás jako svého lektora. Jak to udělat? Přijďte se seznámit s postupy, které vám pomůžou být vidět, upoutat pozornost potenciálního studenta a stát se jeho oblíbeným lektorem, kterého bude rád doporučovat. O čem budeme mluvit?

  • Co a proč dělám?
  • Jak se o mně student dozví?
  • Strategie See – Think – Do – Care
  • Web, blog a sociální sítě
  • Placená reklama ano, nebo ne?
  • Reklama, která nic nestojí
  • Jak se z toho nezbláznit?

Z ohlasů na kurzy:

Workshopy lektorky Jitky mě obohatily v mnoha rovinách. Zábavnou formou dokáže přiblížit různá stěžejní témata pro učitele češtiny. Nebojí se experimentovat a vymýšlet různé cesty, jak se realizovat jako učitel českého jazyka pro cizince. Její přístup k prezentaci a výuce je nakažlivý. Nebojí se v hodinách doslova ničeho, klidně přinutí studenty telefonovat nebo třeba vařit. Její nápady a podněty zapojuji do lekcí a studenti jsou z nich nadšení. Je dobré učit se od kolegů a nechat se inspirovat. Lektorka vystupuje jako velmi příjemný průvodce světem učitele. Kateřina Horová, lektorka češtiny pro cizince, Praha

Semináře jsou praktické a hlavně interaktivní. Vždy načerpám skvělou inspiraci a motivaci do dalších příprav na lekce češtiny, naučím se něco nového a posune mě to dál. Oceňuji Váš přístup k workshopům, jsou skvěle připravené včetně všech praktických materiálů. Michaela Kolářová, lektorka češtiny pro cizince, Praha

Měla jsem možnost zúčastnit se několika seminářů paní Pourové. Hned při prvním mě totálně nadchla. Čiší z ní neutuchající optimismus, zápal pro věc a láska k práci samotné. Sleduji její práci dlouhodobě, je pro mě obrovskou inspirací! Lucie Mikulová, lektorka

Více referencí